Nastavljamo sa temom koju smatramo veoma bitnom – vašom online reputacijom. Prethodno smo pisali od pravilnoj email komunikaciji, a danas se bavimo društvenim mrežama.
Poslodavci sve češće proveravaju profile kandidata na društvenim mrežama pre nego što ih pozovu na intervju ili zaposle. Hteli da priznamo ili ne, mnoštvo informacija o nama kruži u virtuelnom svetu, a na nama je da tu sliku kreiramo. Odavno je razbijen mit da društvene mreže služe samo za razonodu i zabavu, one mogu biti moćan alat za postizanje poslovnih uspeha. Pogledajte kako!
Ali, pre nego što počnemo, jedan mali eksperiment: sigurno ste sto puta uradili pretragu svog imena – tzv. „ego search“. Vreme je da obratite pažnju šta se tu prikazuje. U velikoj većini slučajeva, nalozi na društvenim mrežama će se pojaviti među prvim rezultatima – često i pre vašeg sajta/bloga (ako ga imate). Sad uviđate zašto je bitno da kontrolišete šta se tu prikazuje. Budite svoj PR!
Ako ste kreirali profil na LinkedIn-u, Vaš CV je od sada vidljiv kompanijama i pojedincima. Čestitamo, postali ste deo najpoznatijeg internet alata namenjenog prvenstveno za pronalaženje posla, poslovnih prilika i kontakata koji Vam mogu pomoći na putu do željenog posla.
Sa druge strane LinkedIn je odlična online baza u okviru koje se možete informisati o firmi u kojoj biste voleli da radite ili da idete na razgovor za posao. Ovo je prilika da predstavite sebe kao ozbiljnog profesionalca, deljenjem interesantnih linkova iz Vaše poslovne sfere. Povežite svoj nalog i sa profilima sa ostalih društvenih mreža, kako bi vaši novi kontakti imali detaljniji uvid u ono što radite i volite, ali oprez! Ako ste na Facebooku razuzdani – dovedite profil u red ili ga zaključajte i ne povezujte ga jer vas ne prikazuje u top izdanju.
Zato uvek imajte na umu da:
Veoma je mala verovatnoća da niste među skoro 3,5 milona korisnika Facebooka u Srbiji. Za početak razlikujte profesionalni sadržaj u odnosu na lični i držite se saveta da sami gradite svoj lični brend. Staro pravilo koje važi na svim društvenim mrežama jeste aktivnost. Zato budite prisutni! Skoro svi poslodavci će iz znatiželje pregledati vaš profil. Ako strepite od toga, bolje istražite opcije podešavanja svoj profila. Ne mora sve biti javno!
Ako se odlučili da budete profesionalni, ali se i dalje pitate odakle da krenete i koju vrstu postova da postavljate evo par predloga:
Kad god vam zatreba pomoć oko nečega, najbolji način je da to napišete na Twitter-u. To već znate. Sve novosti i vesti osvanuće upravo ovde. I to znate. Zato njegova popularnost vrtoglavo raste i sve veći broj korisnika svakodnevno tvituje. Ako hoćete da ovu mrežu iskoristite u poslovne svrhe, može i to.
Ako znate da je Youtube drugi najveći pretraživač posle Googla, a da 100 miliona ljudi pregleda ovaj kanal svakog dana, šta čekate?
Ako se već bavite nekim poslom, imaćete veliku prednost ako Youtube koristite kao lični marketinški alat. Otvaranje i dodavanje video sadržaja potpuno je besplatno i ne zahteva posebna tehnička znanja. Drugim rečima vidljivi ste svima koji žele da Vas vide, sa bilo kog mesta na svetu.
Iskoristite običnu web kameru ili programe za kreiranje video sadržaja. Možete lako sa drugima da podelite svoja znanja iz neke oblasti i da na taj način privučete poslodavce.
Takođe svoj video materijal možete da delite na drugim mrežama (Facebook, Twitter…) – ove ikonice deo su svakog videa na Youtube-u i pomažu da Vaš sadržaj vidi što više ljudi.
Mogućnosti su beskrajne, a izbor samo Vaš!