Društvene mreže – moćan alat za dobijanje posla | OZ Nefertiti

Društvene mreže – moćan alat za dobijanje posla

Društvene mreže – moćan alat za dobijanje posla

intervju za posao - društveni mediji

Nastavljamo sa temom koju smatramo veoma bitnom – vašom online reputacijom. Prethodno smo pisali od pravilnoj email komunikaciji, a danas se bavimo društvenim mrežama.

Poslodavci sve češće proveravaju profile kandidata na društvenim mrežama pre nego što ih pozovu na intervju ili zaposle. Hteli da priznamo ili ne, mnoštvo informacija o nama kruži u virtuelnom svetu, a na nama je da tu sliku kreiramo. Odavno je razbijen mit da društvene mreže služe samo za razonodu i zabavu, one mogu biti moćan alat za postizanje poslovnih uspeha. Pogledajte kako!

Ali, pre nego što počnemo, jedan mali eksperiment: sigurno ste sto puta uradili pretragu svog imena – tzv. „ego search“. Vreme je da obratite pažnju šta se tu prikazuje. U velikoj većini slučajeva, nalozi na društvenim mrežama će se pojaviti među prvim rezultatima – često i pre vašeg sajta/bloga (ako ga imate). Sad uviđate zašto je bitno da kontrolišete šta se tu prikazuje. Budite svoj PR!

google pretraga

LinkedIn  – predstavite se u najboljem svetlu

Ako ste kreirali profil na LinkedIn-u, Vaš CV je od sada vidljiv  kompanijama i pojedincima. Čestitamo, postali ste deo najpoznatijeg internet alata namenjenog prvenstveno za pronalaženje posla, poslovnih prilika i kontakata koji Vam mogu pomoći na putu do željenog posla.

Sa druge strane LinkedIn je odlična online baza u okviru koje se možete informisati o firmi u kojoj biste voleli da radite ili  da idete na razgovor za posao. Ovo je prilika da predstavite sebe kao ozbiljnog profesionalca, deljenjem interesantnih linkova iz Vaše  poslovne sfere. Povežite svoj nalog i sa profilima sa ostalih društvenih mreža, kako bi vaši novi kontakti imali detaljniji uvid u ono što radite i volite, ali oprez! Ako ste na Facebooku razuzdani  –  dovedite profil u red ili ga zaključajte i ne povezujte ga jer vas ne prikazuje u top izdanju.

Zato uvek imajte na umu da:

  • Ažurirate redovno svoju radnu biografiju
  • Povezujte se sa ljudima koje stvarno poznajte, ali i onima za koje mislite da se bave sličnim poslom ili poslom koji Vas zanima. Širite svoje poslovne kontakte – nikada ne znate kada Vas neki poznanik Vašeg prijatelja može preporučiti. Novi kontakti mogu da budu kompanije za koje biste želeli da budu Vaš novi poslodavac, HR menadžeri agencija, kao i uticajni poslovni ljudi.
  • Preporuke poslodavca kod kojih ste raniji radili Vaš su dodatni adut. Zamolite kolege ili šefove da vam ostave preporuku.
  • Uključite se u LinkedIn grupe koje se tiču Vaše poslovne orijentacije, jer tako povećavate svoju vidljivost. Dosta kompanija i HR agencija ima svoju LinkedIn stranicu i svoju LinkedIn grupu.
  • Ne koristite LinkedIn kao što biste koristili Facebook, Twitter ili Instragram – ne kačite sve što vam padne na pamet i ne mešajte privatno sa poslovnim!

 

facebook profil

Facebook ­­– koji post da stavim?

Veoma je mala verovatnoća da niste među skoro 3,5 milona korisnika Facebooka u Srbiji. Za početak razlikujte profesionalni sadržaj u odnosu na lični i držite se saveta da sami gradite svoj lični brend. Staro pravilo koje važi na svim društvenim mrežama jeste aktivnost. Zato budite prisutni! Skoro svi poslodavci će iz znatiželje pregledati vaš profil. Ako strepite od toga, bolje istražite opcije podešavanja svoj profila. Ne mora sve biti javno!

Ako se odlučili da budete profesionalni, ali se i dalje pitate odakle da krenete i koju vrstu postova da postavljate evo par predloga:

  1. Seminari, razni događaji, sastanci („Odlično iskustvo na Sajmu zapošljavanja juče u Beogradu“).
  2. Linkovanje ka blog postovima ili člancima koje ste vi napisali kako biste dodatno naglasili svoje veštine i znanje („Voleo bih da dobijem povratnu informaciju o stvarima koje sam napisao na temu…“)
  3. Linkovanje ka korisnim sajtovima, blogovima ili video zapisima koji su interesantni Vama, a želite da ih podelite sa drugima. Ništa neozbiljno! Ovo je dobar način da demonstrirate kako pratite određene stručne sajtove.
  4. Obaveštenje o kursevima (jezici, računari..) koje trenutno pohađate ili aktivnostima (sport, zaštita životne sredine…) u koje ste uključeni.
  5. Lajkujte Facebook stranice kompanija koje su Vam zanimljive.

Twitter – tvitujte pametno

Kad god vam zatreba pomoć oko nečega, najbolji način je da to napišete na Twitter-u. To već znate. Sve novosti i vesti osvanuće upravo ovde. I to znate. Zato njegova popularnost vrtoglavo raste i sve veći broj korisnika svakodnevno tvituje. Ako hoćete da ovu mrežu iskoristite u poslovne svrhe, može i to.

  • Postanite „follower“ onih pojedinaca ili preduzeća čiji saveti ili tvitovi bi vam pomogli da poboljšate svoju profesionalnu stranu.
  • Povežite se sa poslovnim ljudima i pratite njihove postove.
  • Kompanije često ovde objavljuju i konkurse za posao, obaveštenja o različitim događanjima i sl.
  • Ako Twitter koristite u privatne svrhe, vodite računa o svojim komentarima (pravopis, izražavanje…) ili otvorite dva profila.
  • Ne zaboravite, tviteraši uživaju određeni ugled u internet zajednici, kao osobe koje imaju svoje mišljenje i spremne su da svoje ideje podele sa drugima – ovo može biti mač sa dve oštrice ali ako ste pametni, možete dobiti veoma dobar savet/preporuku/ideju.

Youtube  kanal kao prozor u svet

Ako znate da je Youtube drugi  najveći pretraživač posle Googla, a da 100 miliona ljudi pregleda ovaj kanal svakog dana, šta čekate?

Ako se već bavite nekim poslom, imaćete veliku prednost ako Youtube koristite kao lični marketinški alat. Otvaranje i dodavanje video sadržaja potpuno je besplatno i ne zahteva posebna tehnička znanja. Drugim rečima vidljivi ste svima koji žele da Vas vide, sa bilo kog mesta na svetu.

Iskoristite običnu web kameru ili programe za kreiranje video sadržaja. Možete lako sa drugima da podelite svoja znanja iz neke oblasti i da na taj način privučete poslodavce.

Takođe svoj video materijal možete da delite na drugim mrežama (Facebook, Twitter…) – ove ikonice deo su svakog videa na Youtube-u i pomažu da Vaš sadržaj vidi što više ljudi.

Mogućnosti su beskrajne, a izbor samo Vaš!